Diesel na gaz

Do niedawna montaż instalacji gazowej do silników wysokoprężnych wydawał się niemożliwy, jednak rozwój rynku LPG i  praca inżynierów wiodących producentów pokazały że: niemożliwe stało się rzeczywistością. System podwójnego paliwa (DUAL FUEL) do silników wysokoprężnych pozwala pracować na mieszance oleju napędowego i  gazu. Zaawansowany technologicznie sterownik LPG, za pomocą precyzyjnych wtryskiwaczy, podaje LPG do kolektora ssącego, co pozwala precyzyjnie sterować dawką gazu, osiągając znaczne oszczędności kosztów eksploatacji i zmniejszenie emisji tlenków węgla i  azotu.

Większość silników DIESLA ma sprawność spalania na poziomie 75-80%, a pozostała część oleju napędowego nie jest spalana lub spala się w układzie wydechowym. Dzięki zastosowaniu rozwiązania DUAL FUEL sprawność spalania sięga 95-98%. Ten wzrost sprawności prowadzi do mniejszego zapotrzebowania na olej napędowy, tym samym znacząco wydłuża zasięg pojazdu. Dotychczasowe doświadczenia wskazują na oszczędności w zużyciu paliwa na poziomie 10-35% oraz wzrost momentu obrotowego nawet do 30%, tym samym zapewniając lepsze osiągi i  dynamikę pojazdu.

W  przypadku silników wysokoprężnych zasilających maszyny stacjonarne jak np. agregaty prądotwórcze (stałe obroty i obciążenie silnika) oszczędności sięgają nawet 45%. Oferowane systemy zasilania DUAL FUEL nie wymagają modyfikacji konstrukcji silnika, są nieinwazyjne i  działają całkowicie niezależnie od fabrycznego sterowania silnikiem.

Systemy DUAL FUEL można zamontować w  niemal wszystkich silnikach DIESLA: wolnossących, turbodoładowanych, Common Rail, również spełniających normy EURO 5. Dzięki modułowej budowie są proste w  montażu i mogą być dostrojone do indywidualnych potrzeb klienta.

Zalety systemów DUAL FUEL:

  • Możliwość uzyskania większej sprawności cieplnej w stosunku do silnika ZI (utrzymanie
    wysokiego stopnia sprężania i spalanie mieszanek ubogich)
  • Spalanie mieszanek ubogich pozwala na ograniczenie emisji NOx
  • Zasilanie silnika diesla mieszankami ubogimi nie powoduje wypadania zapłonów, jak to jest w
    przypadku silników ZI (Zapłon Iskrowy)
  • Gaz LPG, a w szczególności CNG, w porównaniu z benzyną czy ON, posiada mniejszy udział
    węgla oraz większy wodoru, tym samym umożliwia zmniejszenie emisji CO2 oraz cząstek
    stałych
  • Fazy rozrządu w silniku diesla (przekrycie zaworów) zapewniają oryginalne chłodzenie silnika,
    zaworów wydechowych, lepsze oczyszczanie i przyczyniają się do większej gęstości energii i
    dłuższej żywotności zaworów
  • Zachowanie oryginalnej mocy silnika lub jej wzrost
  • Montaż instalacji nie wymaga istotnych zmian w konstrukcji silnika
  • Awaria dodatkowego systemu zasilania nie powoduje unieruchomienia silnika, w każdej chwili
    można przełączyć silnik na ON
  • Zmniejszenie kosztów eksploatacji
  • Zwiększenie zasięgu pojazdu
  • Modułowa, elastyczna budowa pozwalająca zaadaptować niemal wszystkie silniki Diesla
EuroAutoGaz na FaceBook'u